Vliegopleidingen

SAS Leerling login

De Cessna 172 "Exclusive" die veelal als lesvliegtuig wordt gebruikt


Een goede en weloverwogen beslissing kan pas genomen worden wanneer er voldoende informatie is ingewonnen over een onderwerp.
Voordat een vlieger aan een vlucht begint verzamelt hij alle informatie die hij nodig heeft om de vlucht op een veilige en verantwoorde manier uit te voeren.
U overweegt een vliegopleiding te gaan volgen. Dit is een weloverwogen beslissing, dus ook u verzamelt van tevoren alle informatie die u hiervoor nodig heeft.
Daarom bieden wij u deze pagina's aan om u zoveel mogelijk informatie te verstrekken over onze opleidingen.

ALGEMEEN

In principe geldt, dat iedereen vliegen kan leren; de één zal er echter iets langer over doen dan de ander. Een en ander is afhankelijk van "het in de vingers hebben", ofwel uw "vlieghandje".
De lengte van uw opleiding is mede afhankelijk van het aantal gevlogen uren per week of maand en het weer. Een leerling-vlieger die meerdere malen per week vliegt, zal in kortere tijd examenrijp zijn dan iemand die tweemaal per maand vliegt.

DE VLIEGTUIGEN

Uw PPL of RPL opleiding wordt gedaan op de Cessna 150, of de Cessna 172 "Exclusive" .
Dit zijn vliegtuigen waarbij instructeur en leerling naast elkaar zitten, waardoor het lesgeven optimaal kan plaatsvinden.

OPLEIDINGEN

Vliegschool Special Air Services is een door de het Ministerie van Verkeer & Waterstaat erkend en geregistreerd opleidingsinstituut en leidt op voor vliegopleidingen in de recreatieve sector:

DE THEORIE

Om uw vliegbrevet te halen zult u ook een 7-tal theorievakken met voldoende resultaat moeten volgen. Hiervoor werken wij samen met een gerenommeerd theorie-centrum, ook op Vliegveld Teuge. Voor meer informatie kunt u onder het kopje 'Opleidingen' de links aanklikken met het betreffende brevet.

 

WAT KOST EEN VLIEGOPLEIDING ?

Special Air Services verzorgt een volledige VLIEGOPLEIDING voor PPL (Private Pilot License) en RPL (Recreational Pilot License).

De basisopleiding wordt gegeven op een CESSNA 150 of CESSNA 172 'EXCLUSIVE'. De opleiding wordt verzorgd vanaf de luchthavens Lelystad en Teuge.

KOSTENOVERZICHT

Praktijk: Blok (2 uur instructeur + 1 uur vliegen)

Cessna 150:  € 210,- per uur
Cessna 172 "Exclusive":  € 265,- per uur


Benodigdheden:

Medische keuring € 199,-
Theorielessen (34 avonden: www.daanvanderweegen.nl) € 950,-
Syllabus + theorieboeken + lesmiddelen € 600,-
Praktijkexamen (7 stuks) € 630,-

Prijzen per 1-9-2010 onder voorbehoud en inclusief BTW, excl. landingsgeld


REKENVOORBEELDEN

Cessna 150
RPL
30 lesblokken
PPL
30 lesblokken
+ 15 praktijklessen
Medische keuring en overige € 500 € 500
Lesgelden praktijk/theorie € 8.480 € 11.630
Landingsgelden* € 1.500 € 1.500
Totaal € 10.480 € 13.630

Cessna 172 'Exclusive'
RPL
30 lesblokken
PPL
30 lesblokken
+ 15 praktijklessen
Medische keuring en overige € 500 € 500
Lesgelden praktijk/theorie € 10.130 € 14.105
Landingsgelden* € 1.500 € 1.500
Totaal € 12.130 € 16.105

* stelpost

MEDISCHE KEURING

In alle gevallen dient u een medische keuring te ondergaan.
De kosten hiervoor bedragen circa € 199,-
Meer hierover vindt u op www.aeromedicalclinic.nl

Neem eerst contact op met het hoofd vliegschool voor enkele goede tips!

U HEEFT AL UW THEORIEVAKKEN EN
WILT ALLEEN PRAKTIJKLESSEN?
DAN ZIJN DE KOSTEN:

Cessna 150 € 200 p/u
Cessna 172 € 235 p/u
incl. BTW, excl. landingsgelden

U HEEFT AL EEN BREVET EN
WILT EEN VLIEGTUIG HUREN?
(vraag wel naar de voorwaarden)

Cessna 150 € 142,80 p/u
Cessna 172 € 198,49 p/u
incl. BTW, excl. landingsgelden

CONVERSIE TRAININGEN
Uitchecken op een ander type vliegtuig, aantal uren afhankelijk van de vaardigheid. Theorie wordt gegeven aan de hand van het AOM, minimaal 5 uur training.

Cessna 150 € 200 p/uur
Cessna 172 € 235 p/uur
(incl. BTW, excl. landingsgelden)


BETALING
U betaalt "motor aan/af " tijden. Contant of pinnen na elke vlucht of door opening van een rekening-courant.

Prijswijzigingen voorbehouden.


Wij nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek om de mogelijkheden door te nemen en u te adviseren. Dit kan uiteraard in combinatie met een proefvliegles.